Osveščanje in družabništvo
Osveščanje
Predstavitve v šolah in v vrtcih so prilagojene starosti in dojemanju otrok. Otroke podučimo o pravilnem, spoštljivem in odgovornemu odnosu do psa, oz. do vseh živali (pravilen pristop, ki ga vadijo skupaj z nami).
Otroci dobijo gradivo – pravila (kako ravnati s psom, ki je brez skrbnika in brez vrvice, kako če je poleg skrbnik, na kakšen način 'govori' pes – govorica pasjega telesa, na kakšen način se zavarujemo pred psom, ki kaže negativne znake, kako ga božamo in se ga dotikamo, kakšne pripomočke uporabljamo, in kjer je pes lahko tudi družabnik v službi – kateri poklici ga potrebujejo …).
Pogovarjamo se o zavetiščih za živali, o prostovoljnem delu.
V živo pokažemo, kako je potrebno psa negovati, mu očistiti zobovje, ga skrtačiti, obrisati tačke…
Interakcija med našimi šolanimi psi in otroci poteka na koncu ure, pokažemo in naučimo jih tudi izvajanja trikov (daj tačko, prinesi košarico, pospravi igrače…).
V šolah s prilagojenim programom pa predstavitveno uro pripravimo skupaj s strokovnim osebjem šole (defektolog, psiholog, logoped...), ki najbolj poznajo svoje varovance ter njihove reakcije. Vsak udeleženec ima možnost, da se psa dotakne, ga poboža, izvede najlažji pasji trikec, mu ponudi priboljšek.
Družabništvo
Program najpogosteje izvajamo v vrtcih in v šolah, občasno pa tudi v varstveno delovnih centrih in domovih za ostarele.
Vsebina srečanj v okviru družabništva vnaprej formalno ni natančno določena. Posameznikom ali skupini želimo predvsem omogočiti neposreden stik s kužkom. Tudi kadar so cilji našega druženja razmeroma ohlapni, pa vsebino vsaj deloma načrtujemo.
Praviloma otroci in odrasli dobijo priložnost, da kužka opazujejo, pokrtačijo, peljejo na povodcu, mu ponudijo priboljšek in še in še. Srečanje izkoristimo tudi za različne igre, ustvarjanje in izmenjavo osebnih izkušenj. Prilagajamo se starosti, zanimanju in sposobnostim uporabnikov, ob tem pa spodbujamo razmislek in pogovor; pogoste teme so:
- odgovorno skrbništvo psa,
- odnos do psa, do živali, do narave; medosebni odnosi,
- pravilno ravnanje ob srečanju z neznanim psom,
- pravilna igra z znanim psom,
- načela delovanja terapevtskih psov.